2020. július 16. csütörtök - Valter Dunakeszi | Göd | Fót | Szentendre | Sződliget | Vác | Verőce | Kismaros | Nagymaros | Zebegény | Szob
Címlap | Külföld | Belföld | Kultúra | Sport | Hirdetés | Ingatlan | Bulvár | A nap receptje


Lapjaink


Lapjainkat letöltheti itt!


Lapjainkat letöltheti itt!











Támogatóink








Magyarország felhőképe

Felhőkép

Menetrendek

» MÁV - ELVIRA
» VOLÁN
» MAHART


E-mail belépők

» Freemail
» Gmail


Linkek

» Femina
» Használtautó
» Benzinár kereső
» Útvonalterv
» Autópálya-matrica
» Központi Tudakozó
» Magyarország.hu
» Állások

2020. 06. 10.
Új lendületet vesz a magyar vasúti járműgyártás a Dunakeszi Járműjavítóra támaszkodva

Moszkva/ Budapest 2020. június 10., szerda (MTI) - Komoly szerepet szánnak a Dunakeszi Járműjavítónak az új tulajdonosok: a vállalatot jelentős beruházással modernizálva először a magyar, majd a közép-európai piacon vezető járműipari gyártó vállalattá fejlesztenék.

Ehhez több tízmillió eurós beruházást tart szükségesnek a TMH Hungary Invest Zrt.-n keresztül 50 százalékban tulajdonos Transmashholding Csoport (TMH) vezérigazgatója, Kirill Lipa, aki az MTI-nek adott interjújában azt is elmondta, hogy a szerződésektől függ majd, hogy az üzemben konkrétan mit fognak gyártani és a foglalkoztatottak száma a piac alakulásának függvényében jelentősen növekedhet.    

  A másik 50 százalékos tulajdonos, a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) tulajdonosa, Szalay-Bobrovniczky Kristóf pedig arról beszélt az MTI-nek, hogy a Dunakeszi Járműjavító fejlesztése jelentősen hozzájárul a magyar GDP-hez, valamint a magyar beszállítói hálózaton keresztül, illetve várhatóan Magyarországra települő további beszállítók révén komoly nemzetgazdasági hozzáadott értéket jelent.   

  Kirill Lipa, a százezer embert foglalkoztató orosz holding vezérigazgatója egyebek mellett azt mondta: "A dunakeszi gyárat úgy fogjuk továbbfejleszteni, hogy képes legyen bármilyen utasszállító vasúti jármű kibocsátására a személyszállító vasúti kocsiktól kezdve a villany- és dízelmozdonyon át a metrókocsikig." Hozzátette: "Ehhez jelentős, több tízmillió eurós beruházást kell végrehajtani a termékek minőségének javítása és a kínálat bővítése érdekében".    

  Emlékeztetett rá, hogy a TMH Hungary Kft. (melynek tulajdonosai azonosak a TMH Hungary Invest Zrt. tulajdonosaival) több mint 1 milliárd euró értékben 1300 személyszállító vasúti kocsit szállít az ENR egyiptomi vasúttársaság részére, amelyből 680-at, négy év alatt Dunakeszin fognak legyártani. "Sok spekuláció jelent meg arról, hogy a TMH az egyiptomi szerződés megvalósítása érdekében szállt be a Dunakeszi Járműjavító Kft. megvásárlásába. Ugyanakkor ez nem csak Egyiptommal, hanem azzal a  törekvésünkkel függ össze, hogy piacvezető vasúti járműgyártó legyünk Magyarországon, majd terjeszkedjünk Európában" - fogalmazott a vezérigazgató.  "Erre a gyártóegységre azért van szükség, hogy a TMH hatékony gördülőállomány lehetőségeit kiterjesszük az európai piacra" - hangoztatta.    

 Szalay-Bobrovniczky Kristóf, a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) tulajdonosa, az igazgatóság elnöke az MTI-nek azt hangsúlyozta, hogy terveik során építenek a magyar vasútipar komoly hagyományaira. "A most megvásárolt Dunakeszi Járműjavítót is 1926-ban alapították, a magyar vasút gyártmányai a világ számos részén közlekednek, például Argentínában, Egyiptomban, Új-Zélandon. A magyar vasútipar az elmúlt évtizedek során komoly szakembergárdát nevelt ki, és ez a megalapozott vasútipari tudásbázis jelenleg is itt van az országban" - hangsúlyozta. "Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy világtendencia a vasút térnyerése az egyéb közlekedési ágazatokhoz képest azért, mert gyors, energia hatékony, tiszta és biztonságos szállítási alternatívát jelent" - mondta.   

 Hangsúlyozta, jelentős tudás- és technológiai transzferre ad lehetőséget az, hogy a Magyar Vagon Zrt. tulajdonostársa és egyben szakmai partnere a Dunakeszi Járműjavítóban a világ negyedik legnagyobb vasúti gördülőállomány gyártó vállalata. "A partner licenszeket is átad az egyiptomi állami vasút megrendelésének teljesítéséhez, és szakembereket is továbbképez" - fogalmazott. Kiemelte azt is, hogy az egyiptomi állami vasúti megrendelés remények szerint az első lesz azok közül a projektek közül, amelyek majd tartós fellendülést hoznak a magyar gördülőállomány-gyártásban.   

 Szalay-Bobrovniczky Kristóf elmondta, az egyiptomi megrendelés gyártásának előkészítése folyamatban van, a járműjavító menedzsmentje felméri a viszonyokat, ennek ismeretében döntenek a gyártás indításáról. "Már az egyiptomi megrendelés teljesítéséhez is jelentős beruházásokat kell majd végrehajtani, ami az évek során tovább bővül és több száz új munkahelyet hoz létre" - emelte ki a Magyar Vagon Zrt. tulajdonosa.




| Impresszum | Médiaajánlat | Jogi nyilatkozat | Közlemény |

© 2020 Dunakanyar Régió - Közéleti Újság Online Kiadása

Legfrissebb hírek

Rétvári Bence: látható a különbség a bal- és a jobboldali válságkezelés között (2020. 07. 15.)Aranyeső a bojkott árnyékában (2020. 07. 15.)Külügyminiszterek találkozója Dunakeszin (2020. 07. 14.)Vác: Szerdától újra fizetni kell a parkolásért (2020. 07. 14.)Olimpiai versenyszám lesz a pályázatírás? - Hazánkból a dunakeszi Forrás-Trend volt a leggyorsabb (2020. 07. 14.)Újra Dunakeszi Mozi Party (2020. 07. 14.)Két új hajójárat is indul a Dunakanyarban 500 forintos jegyárral (2020. 07. 13.)Női kézilabda NB I - Kirsner: átszabta a felkészülést a vírushelyzet (2020. 07. 13.)Köröndi esték - még kétszer (2020. 07. 13.)A legelszántabbak 22 kilométert eveztek a rekkenő hőségben (2020. 07. 12.)Pénteken újabb koronavírus-szűrésen volt a váci női kézilabda-csapat (2020. 07. 11.)Vác: Hétfőtől felújítási munkák a Duna-parti kerékpárút két szakaszán (2020. 07. 11.)Hihetetlen mennyibe kerülnek az ingatlanok a Duna bal partján (2020. 07. 10.)Rétvári: a Dunakanyarnak végre saját hajójárata lett (2020. 07. 10.)Hétfőtől egy vágányon már közlekedhetnek a vonatok Nagymaros és Szob között (2020. 07. 09.)
| Következő 15 |