2020. november 25. szerda - Katalin Dunakeszi | Göd | Fót | Szentendre | Sződliget | Vác | Verőce | Kismaros | Nagymaros | Zebegény | Szob
Címlap | Külföld | Belföld | Kultúra | Sport | Hirdetés | Ingatlan | Bulvár | A nap receptje


Lapjaink


Lapjainkat letöltheti itt!


Lapjainkat letöltheti itt!











Támogatóink








Magyarország felhőképe

Felhőkép

Menetrendek

» MÁV - ELVIRA
» VOLÁN
» MAHART


E-mail belépők

» Freemail
» Gmail


Linkek

» Femina
» Használtautó
» Benzinár kereső
» Útvonalterv
» Autópálya-matrica
» Központi Tudakozó
» Magyarország.hu
» Állások

2020. 06. 24.
Rossz hír az autósoknak, drágul a parkolás Budapesten

A parkolási rendelet módosításáról döntött szerdán délután a fővárosi közgyűlés. Eszerint négy kerületben, a II., a XII., a XIII., és a XIV. kerület egyes parkolási zónáiban eggyel drágábbra ugranak a díjtételek.

A fővárosi parkolási rendszerben ötféle díjtétel van (175, 265, 350, 440, 525 forint óránként), és attól függően alkalmazzák, hogy az adott parkolási zónában milyen sokan akarnak parkolni, vagy mennyire akarják megóvni a parkoló autóktól. Az V. kerületben a legdrágább, és ahogy haladunk kifelé a parkolási zónákkal, úgy lesznek alacsonyabbak az óránkénti díjtételek. Ez a rendszer lehetőséget ad arra is, hogy a parkolási díjakat úgy emeljék az egyes zónákban, hogy a rendeletben rögzített díjtételek nem emelkednek, csak a zónában ugrik egyek a díjtétel-besorolás.

A koronavírus-járvány miatt márciustól ingyenes volt a parkolás Budapesten, de a kormány a napokban feloldotta ezt az intézkedést, és július 1-től ismét fizetni kell mindenhol. A drágulás augusztus 1-től kezdődik.

A drágulási lavinát 2018-ban az V. kerület indította el, ahol szinte mindenhol a lehető legmagasabb, óránként 525 forintos díjtételt kezdtek alkalmazni. Ez sok autóst arra ösztönzött, hogy a szomszéd kerület eggyel olcsóbb zónájában parkoljon, és ez a többlet parkolási igény a XIII. kerületben csapódott le a legerősebben. Ezért a kerület javaslatára a főváros várhatóan úgy dönt, hogy az eddigi 2-es díjzónák legyenek 1-esek (azaz 440 forint helyett 525 forint legyen az érvényes parkolási díj), a 4-es legyen 3-as, az 5-ös pedig 4-es, azaz sávosan minden zónában emelkedjen, ugorjon egyet a díjtétel.

Az Újlipótváros területén a Nagykörúttól a Dráva utcáig mindenhol a legmagasabb tarifát kell majd fizetni. Emellett a kerület egy keskeny sávban tovább terjeszti a fizető parkolás északi határát: a vasútvonal helyett a Dugonics és a Madridi úton húzódó kerülethatár lesz egyben a fizető zóna határa is – írja az Index.

A XII. kerületben megunták a díjzónákat, ezért a kerület javaslata szerint – mivel a parkolási kereslet egyenlően oszlik meg a parkolási övezetekben –, egységes, 440 forintos díjtételt vezetnek be az összes díjzónában. Emellett a kerület itt is bővít: fizetőssé teszik gyakorlatilag a János-kórház környékét, azaz a Diós árok és Kútvölgyi út közötti részt a Józsa Béla közig, és az Alsó-Svábhegyi útig.

A II. kerület a Margit híd és Szépvölgyi út közé eső fizetős övezetében is drágul a parkolás: az eddigi 5-ösről (175 Ft) helyett rögtön 3-asra (350 Ft-ra) ugrik. Emellett a Marczibányi tér területén lesz változás: itt is magasabbra ugrik a díjtétel, és az eddigi korlátlan idejű parkolást felváltja a maximum 3 órás parkolás (ennek letelte után újra parkolójegyet kell váltani).

Zuglóban a Mexikói út és a Nagy Lajos király út közötti sáv fizetős zónájában változik a díjtétel az eddigi 5-ösről 4-esre, azaz 175 Ft/óráról 265 Ft/órára. A fizetős övezet is bővül az Örs vezér tere körüli területekkel.

A VII. kerület is drasztikusan emelne

Niedermüller Péter, a VII. kerület polgármestere el tudná képzelni, hogy a BKV jegyárak 1,5-szerese helyett a 2-2,5-szeresét (7-800 forintot) kérjék el maximális összegként.

Ha a belvárosi polgármesterek nagyon magasra emelik a parkolási díjakat, a peremkerületek megtelnek autókkal, hiszen az agglomerációból bejáró autósok kijjebb teszik majd le a kocsit és BKV-val mennek befelé. Kérdés, hogy a külső kerületek lakói így hol tudnak majd parkolni.

A belvárosi drágulásra vélhetően a külvárosi területek is parkolási díj emeléssel reagálnának, hogy ne teljenek meg az utcák agglomerációs autókkal, ahogyan ezt már Zugló is megtette.

 



Forrás: budapestkornyeke.hu
A kép illusztráció

| Impresszum | Médiaajánlat | Jogi nyilatkozat | Közlemény |

© 2020 Dunakanyar Régió - Közéleti Újság Online Kiadása

Legfrissebb hírek

Kiderült, hogy Debrecenbe tart a váci kézis edző (2020. 11. 25.)November 25. a szovjet kényszermunka táborokba hurcolt magyarok emléknapja (2020. 11. 25.)Három iskola újulhat meg a Magyar Falu Program keretében (2020. 11. 25.)A rosszindulatú megjegyzések sem tántorítanak el közösségi tevékenységemtől - Interjú Szabó Csabával, a Fidelitas váci elnökével (2020. 11. 24.)A forgács illata - Életmű-díjat kapott Vizer József műbútorasztalos mester (2020. 11. 24.)Karácsonyi adománygyűjtés a gyermekekért (2020. 11. 24.)Átfogó árokrendezés Dunakeszin (2020. 11. 24.)Nem lesz időkorlát a dunakeszi parkolókban a járvány idején (2020. 11. 23.)Dunakeszi: Ismét változik a buszmenetrend (2020. 11. 23.)Újabb kerékpárút Dunakeszin - November 29-ig forgalomkorlátozás a Határ úton (2020. 11. 23.)Trükkös csaló (2020. 11. 23.)Dunakeszi: Csendes koszorúzás állami ünnepünkön (2020. 10. 23.)A szabadság napjai (2020. 10. 23.)Vác: Dr. Csáki Tibor és Kucsák Gábor az idei Migazzi-díjas (2020. 10. 21.)FRISS: Varga Katalin marad a színház igazgatója - erről döntöttek a képviselők (2020. 10. 21.)
| Következő 15 |