Szádoczki Imre a váci Fidesz elnöke közösségi oldalán reagált a vac.hu, önkormányzat által fenntartott oldalon a napokban megjelent cikkre – írja a vaconline.hu.
„A kormánypárti önkormányzati képviselő rámutatott, hogy a vac.hu oldalon közzétett új Duna hídhoz kapcsolódó aktuális közleményt egy olyan képpel illusztrálja a baloldali városvezetés, mely a tájékoztatás helyett csupán hisztériakeltésre alkalmas.
A képen egy több méter magasan futó autóút látványterve látható, mely a Duna-parton, nagyjából a Gombás patak környékén látható. Szádoczki Imre úgy fogalmaz:
„A vac.hu újabb hangulatkeltő bejegyzéssel jelentkezett! Röviden annyit mondhatok, hogy a belvárosban és az iskolavárosban biztosan nem lesz híd! Ha lesz az csak lakott területen kívül épülhet meg! Visszautasítjuk ezt az értelmetlen hisztéria keltést! Csak olyan megoldás jöhet szóba, ami megfelel a váciak érdekének!”
A vac.hu oldalon címként azt írják, hogy „Benyújtották a kérelmet a váci új Duna-híd építésére”, melyhez félrevezetően egy a tájba nem illeszkedő több méter magas, zöld parkon átívelő autóút látható, melyen éppen egy kamion közlekedik.
Arról nem osztottak meg az önkormányzati oldalon semmilyen információt, hogy ezt a látványtervet mikor, ki készítette? Miért éppen ezt a képet használták annak a ténynek a közléséhez, hogy január 13-án a váci új Duna-híd és kapcsolódó úthálózatának létesítésére vonatkozó környezeti hatásvizsgálati eljárás indult meg. Az ügyintézés határideje 60 nap.
A Pest Vármegyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztály által közzétett közlemény szerint az Építési és Közlekedési Minisztérium meghatalmazásából eljáró UNITEF’83 Zrt. benyújtotta a váci új Duna-híd és kapcsolódó úthálózatának létesítésére vonatkozó kérelmet és környezeti hatástanulmányt, továbbiakban Dokumentáció), mely alapján a Pest Vármegyei Kormányhivatal, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztály 2025. január 13. napján környezeti hatásvizsgálati eljárást indított.
A tervezési feladat a 11. sz. főút és M2 autóút között létesítendő közúti kapcsolat vizsgálata, a Duna bal partján Göd és Verőce, a jobb partján Szentendre és Dunabogdány közötti területsávban.
A dokumentációban a vizsgálat egyebek között a Tahi-híd kapcsolatára épülően, de az összes számba jöhető, más átvezetési pontok részletes vizsgálatára és elemzésére is kiterjedően, mindkét ágon, a hajózhatósági-, árvíz- és vízbázis védelmi követelmények figyelembevételével készült. A vizsgálat során több alternatív változat, illetve betétváltozat került kidolgozásra. A Duna főágán a mederhíd helyeinek meghatározása során a környezeti-, forgalmi szempontokon felül a Duna hajózhatósági és a hídfők helyeinek kedvező, legkisebb konfliktust okozó szempontokat is figyelembe kell venni.
A közleményben ismertetik azt is, hogy egy 2×1 sávos, II. rendű főút tervezése van előírva. Azt is írják, hogy a tervezett új út hossza a változatok szerint eltérő.
A közleményben összesen három nyomvonalváltozatot ismertetnek, ezek a következők:
É4 változat, D1 változat és D2 változat.
Mindhárom változatról rövid leírás is olvasható a közleményben. Erről szintén nem adtak tájékoztatást a szűkszavú vac.hu oldalon megjelent írásban. Következő cikkünkben részletesen ismertetjük ezt a három változatot” – olvasható a vaconline.hu oldalon, amely idézi Szádoczki Imre mellett Ványai László, a KDNP váci elnöke, önkormányzati képviselő bejegyzését is, melyet a Facebook oldalán tett közzé. Úgy fogalmaz:
„Nyugalom: csak azokat a nyomvonalakat fogjuk támogatni, amelyek a belvárost elkerülik‘ –