Vágányfelújítások kezdődnek Rákosrendezőn, amire mások mellett a szobi és a veresegyházi vonalakon zajló vasúti közlekedés javítása érdekében kerül sor. A június 21-én kezdődő és július 27-ig tartó beruházás során éjjel-nappal dolgoznak majd a szakemberek és a munkagépek, ezért a Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest, valamint az esztergomi vonalon a Nyugati és Angyalföld között szünetelni fog a vonatforgalom – közölte a MÁV.
A felújításhoz igazodva jelentősen módosul az esztergomi vonalon az S72-es, Z72-es, a veresegyházi vonalon az S71-es és G71-es, továbbá a szobi vonalon az S70-es, G70-es és Z70-es járatok, valamint a nemzetközi vonatok menetrendje – ezeket június első heteiben teszik közzé.
A teljes vágányzárat a vakációhoz időzítették,ugyanis a tanév végétől jelentősen mérséklődik az utasforgalom, így kevesebbeket érint a korlátozás, a menetrendi változás és az átszállás.
A Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest között kieső vonatforgalom pótlása érdekében az érintett térség helyközi Volán-járatait gyakrabban indítják, illetve a BKK-val egyeztetve készülnek a fővárosi járatok sűrűbb közlekedésére is, így az utasok a számukra kedvezőbb eljutási lehetőségek közül tudnak választani. A köztes szakaszon jellemzően a 12-es és 14-es villamossal, az M3-as metróval, illetve egyes nemzetközi járatok esetében pótlóbuszokkal biztosítják az eljutást. Lesznek olyan Szobon át közlekedő nemzetközi járatok, amelyek a Keletiből indulnak és oda is érkeznek a Nyugati helyett.
Az utasoknak érdemes a vágányzár előtti időszakban, illetve az utazásuk előtt tájékozódni a MÁV weboldalán, ahová várhatóan június első hetében kerülnek fel a végleges menetrendek, alternatív eljutási lehetőségek és javaslatok, valamint az utazások megtervezést segítő térképek.
Az öthetesre tervezett vágányzár ideje alatt a pályafelújítást a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében, összesen mintegy 180 szakember közreműködésével, nagy munkagépekkel, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával zajlik majd a kivitelezés, amelyet a MÁV saját forrásból, mintegy 3 milliárd forintból valósít meg.
A pályakarbantartás közlekedésszakmai célja az, hogy megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá váljon az esztergomi és a váci, veresegyházi vonatok menetrendje, csökkenjen a késés aránya – közölték. Ennek érdekében Rákosrendezőn mintegy 800 méteren szüntetik meg a sebességkorlátozásokat, több mint másfél kilométernyi vágányt építenek át, 700 méteren ágyazatrostálást végeznek, síneket, betonaljakat és talpfákat cserélnek, részben megújul a felsővezeték-hálózat is. Az augusztus végére tervezett éjszakai utószabályozási munkálatok elvégzését követően 80 km/órás sebességgel lesz használható a pálya – akkortól szűnnek meg teljesen a több perces késéseket okozó sebességkorlátozások is – szemlézte a vaconline.hu a MÁV-csoport közleményét.