Belföld

Megújult Vác-Alsóváros vasúti megállója – Májustól idén is átszállás nélkül utazhatunk a Balatonhoz

A MÁV Zrt. legforgalmasabb helyszíneit érintő „50 megújuló állomás” programjának keretében új utasbeállók, utastájékoztatási- és kamerarendszer telepítése, továbbá térvilágítás és a peronbútorok cseréje valósult meg – jelentette be március 31-én, a helyszínen tartott tartott sajtótájékoztatón Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára, Vác országgyűlési képviselője és Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.

Rétvári Bence, a választókerület KDNP-s országgyűlési képviselője beszédében azt hangsúlyozta, hogy a vasút legnagyobb kihasználtsága manapság az elővárosi közlekedésben mutatkozik, és egyre többen közlekednek vonattal, ha igazán korszerű kényelmi szolgáltatásokat tud biztosítani a szolgáltató vasúttársaság. Ezt a folyamatot erősítheti az is, ha a Vác-Alsóváros megállónál újabb parkolók épülnek. Hazánk vasúti közlekedésében kiemelt szerepe van – mint ahogy a kezdetekkor is – a Budapest-Vác-Szob vonalnak, amit az is bizonyít, hogy elsőként ezen a szakaszon álltak üzembe a KISS emeletes vonatok – mondta az országgyűlési képviselő.

Örömmel jelentette be, hogy Vác-Alsóváros vasúti megállóhelyen összességében 277 millió forintos fejlesztés valósult meg. A munkák során kijavították az aluljáróból a peronra vezető lépcsősorokat, megoldották a csúszásmentesítést, a tetőfedés cseréjét, új korlátokat szereltek fel, a peronokon új padokat, szemétgyűjtőket helyeztek ki. Korszerű digitális eszközök és korszerű hangosbemondó rendszer segíti az utazók tájékoztatását, két darab három modulos és két darab egymodulos fedett utasbeállót építettek, új lámpatesteket helyeztek ki.

A vasúti közlekedés társadalmi jelentőségéről és a beruházás fontosságáról szólva kifejtette: az aktív korú lakosság körében negyven százalékra tehető a Vácról a fővárosba ingázók aránya, ami nagyon jelentős – húzta alá az országgyűlési képviselő. – Ezért sem mindegy, hogy az aktív korú utasok és az alkalomszerűen vonatra szállókat milyen körülmények fogadják a nagyobb állomásokon és a kisebb megállóhelyeken egyaránt  – mondta Rétvári Bence, aki örömét fejezte ki, hogy a Dunakanyar számos településén – így például Vác-Alsóváros mellett Sződligeten is – jelentős felújítást, korszerűsítést hajtott végre a MÁV Zrt., amelyért köszönetet mondott a vasúttársaság vezetőinek.

A vasúttársaság kiemelt feladatként kezeli a személyszállítás szolgáltatási színvonalának emelését, amelynek fontos eleme az állomási környezet szépítése, kulturáltabb utasforgalmi terek kialakítása. Ennek érdekében Vác-Alsóváros megállóhelyen összesen nettó 277,5 millió forintos beruházásban valósultak meg karbantartási és felújítási munkálatok az elmúlt egy évben, a MÁV FKG és külső partnerek kivitelezésében – mondta Nyiszter Tamás, aki elmondta: a megállóhely biztonsága érdekében térfigyelő kamerákat telepítettek több helyre. – Vác-Alsóvárosra három új jegykiadó automata is kikerül még tavasszal, a kihelyezéshez szükséges előkészítést is most végezték el – tette hozzá a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.

A sajtótájékoztatón elhangzott: a főváros és Vác között a járvány előtti időszakban évi közel 3 millióan, de még 2020-ban és 2021-ben is több mint másfél millióan utaztak ezen a szakaszon, Vác-Alsóváros megállóhelyen pedig 4-500 ezer utas száll fel vagy le. Jól látszik, hogy a Budapest-Szob (70-es) vasútvonalnak az elővárosi közlekedésben fontos szerepe van, ezért a vonal szolgáltatásfejlesztéseit a vasúttársaság kiemelten kezeli. Tavaly tavasszal jelent meg az első, 600 ülőhellyel rendelkező KISS ezen a vonalon, ma már munkanapokon két vonat kivételével minden vonat emeletes motorvonatból, hétvégén pedig valamennyi elővárosi vonat KISS, illetve FLIRT-motorvonatból áll. A korszerű járművek forgalomba állásával jelentősen javult a menetrendszerűség, a menetrendi stabilitás a Budapest–Vác–Szob vasútvonalon. Köszönhetően a KISS-ek lényegesen jobb menetdinamikájának, gyorsabb utascseréjének az állomási tartózkodási idők rövidültek.

Nyiszter Tamás bejelentette: május közepétől elindul Jégmadár expresszvonat, mellyel átszállás nélkül lehet utazni a Balatonhoz egészen szeptember közepéig.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság/Dunakanyar Régió

Fotó: KesziPress

Még szintén érdekelheti...