Dunakeszi

Dunakeszi: Információs vonalat hoznak létre az oltásra várók tájékoztatására

Dióssi Csaba, Dunakeszi Város Polgármestere, Imre Zsolt, a Járási Hivatal vezetője és dr. Pál Miklós, a Dunakeszi Szakorvosi Rendelőintézet vezetője konzultációra hívta a dunakeszi háziorvosokat, hogy elmondhassák, milyen tapasztalataik, nehézségeik vannak a koronavírus elleni védőoltások beadásával kapcsolatban.

Az orvosok az egyeztetésen hangsúlyozták, hogy a legnagyobb nehézséget a páciensekkel való telefonos kapcsolattartás okozza.

A napi akár több mint száz hívás lassítja az alapellátást, növeli a rendelési időt és az orvosok kiadásait a megterhelt telefonszámlákkal. A delegáció több tervet is felvázolt a szakrendelő és a város vezetőinek. Végül az a közös megállapodás született, hogy a Polgármesteri Hivatal létrehoz egy információs vonalat, ahol munkaidőben, az orvosok által felkészített úgynevezett call centeres kolléga fogadja a hívásokat, és tájékoztatja a pácienseket a birtokában lévő információkról. Így például arról, hogy érkezett-e oltóanyag az adott héten a városba, és az milyen típusú, ki melyik oltást kaphatja meg, vagy, hogy éppen szerepel-e a telefonáló a heti oltási listán.

A megbeszélésen ugyanis kiderült, hogy a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) hétfőnként küldi meg a háziorvosoknak az adott héten oltható páciensek listáját. A névsor annak függvényében készül, hogy milyen oltóanyagból tudtak szállítani Dunakeszire. Ez most mindenkinek nehéz, de az orvosok és a város vezetői is türelmet kérnek a lakosságtól. Aki regisztrált az oltóanyagért, biztosan keresni fogják.

A Polgármesteri Hivatal munkatársai az egyeztetés után azonnal elkezdtek dolgozni az információs telefonvonal és internetes felület létrehozásán. Ezek napokon belül elérhetővé válnak, és erről minden fórumon tájékoztatjuk a lakosságot is.

Még szintén érdekelheti...